søndag 24. mai 2009

En perfekt helg :)


Denne helgen har vært nærmest en perfekt helg - med en fin blanding av musikk og familiekos!

Etter en ikke planlagt hjemmeuke (med sykt barn) var det herlig å komme seg ut av sofaen igjen.

På fredag var jeg og min kjære søster på en spontan tur til Bergen. Første stopp var på Logen Bar, et veldig hyggelig sted hvor vi løste verdensproblemer over en cola (for min del i alle fall)! Mens vi satt der leste vi gjennom programmet for Nattjazzen, og kunne ikke skjønne hvorfor vi satt der når vi kunne være på Verftet og høre på god musikk. Vi travet avgårde (jeg i mine velbrukte goretex sko, som sagt en ikke helt planlagt utekveld) til Nordnes i nydelig bergensvær.

Og her må jeg bare sende en kjempestor takk til den utrolig hyggelige mannen som gav oss to gratisbilletter i billettkøen! Vi ble så paff og glade at vi ikke fikk takket skikkelig! Men vi hadde i alle fall en helt fantastisk fin kveld med to inspirerende konserter. Den ene med MAO, bestående av Real Ones, Sgt. Petter og HP Gunderesen. De spilte en herlig blanding av rock, country og bluegrass - helt i min gate, og vi digget det skikkelig :)

Før neste konsert ble det tid til litt Nattmat, en helt fantastisk god grønnsakssuppe. Og så var det hyggelig å se noen gamle venner jeg ikke har sett på år og dag!

Neste konsert var Jarle Bernhoft, et multitalent med en fantastisk stemme og utstråling. En skikkelig fin opplevelse... bare synd vi måtte gå hjem litt for tidlig...
Lørdag ble det tid til et hyggelig besøk hos et vennepar med nydelig viltmat. I tillegg fikk jeg med meg enda en konsert denne helgen - denne gang med Daniel Hauge som jeg har laget platen min med. Han spiller i et Eagles Tribute band, og bandet hadde sin første konsert med materialet. En skikkelig bygdefest i humørbygda Hjelmås, og min kjære og jeg hadde en flott kveld med god musikk :)

I dag har vi vært på Veten med gamle og unge. Vi hadde en kjempefin tur (om enn litt strabasiøs på veien ned) og laget en ekte søndagsmiddag når vi kom hjem!

Nå skal jeg toppe den perfekte helgen med en film med min kjære. "Australia" står på menyen!

Ellers ser jeg frem til en vanlig uke neste uke, uten sykt barn. Da blir det tid til masse musikk, og hvis alt går etter planen sendes singelen "Dreams" ut til radio neste uke... Kommer selvfølgelig tilbake til det :)
Ha en strålende fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar