fredag 3. juli 2009

I går var jeg, min kjære og mine foreldre på Uteopera på Bergenhus Festning. Det har blitt en årlig tradisjon for meg og min kjære, vi har vært på alle forestillingene som har blitt satt opp siden vi møttes (med unntak av året lillejenten ble født, for da var hun bare noen dager gammel...).

Nytt av året var ny arrangør, ny scene (enda større), mer staffasje (bedre mat og fasiliteter) og yngre orkester og solister. Dette er ikke en anmeldelse, men jeg må si meg litt enig med BTs anmelder - litt rusk her og der, men en absolutt sevedig forestilling!

Solnedgang over Tsjaikovskijs "Eugene Onegin" med de eldgamle lønnetrærne som bakteppe var en fantastisk fin opplevelse. Kjærlighetsdramaet på scenen fengslet mer og mer - her var det sjalusidrama, duell, selvransakelse og en ulykkelig slutt der hovedpersonene ikke fikk hverandre. Stykket er også om ære, trofasthet og dårlig moral. Her er et utdrag fra om stykket Den Nye Operas egne sider:

"I Eugene Onegin går Tsjaikovskij i dybden av den menneskelige psyke. Det handler om å gripe kjærligheten mens den er der, før det er for sent. Levemannen Onegin og den drømmende Tatjana trekkes mot hverandre, drikker av «lidenskapens magiske gift», men ikke på samme tid. Alt handler om timing – fremfor alt i kjærligheten". Les mer her

åh... den vanskelig kjærleiken!!! ;) En fin kveld var det i alle fall!!!

Foruten opera har vi de siste dagene finpusset, oljet, vasket og fikset seilbåten vår - som skal legges ut for salg.

Jeg holder også på med bandøving til UTKANT-festivalen den vi spiller 2.August :)

I dag er det ferie, utdrikkingslag, ny båttur og generell godfølelse! La finværet vare hele sommeren :)

Ha en fin dag!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar