torsdag 22. mars 2012

U L V E R O C K

I dag er det tid for en aldri så liten mimredag. Da jeg var liten (i gamle dager, altså...) var en av mine store TV favoritter "Rock´n´roll Wolf". Vi hadde tatt den opp på video, og jeg og min søster såg den så mange ganger at den ble utslitt. Min fem år gamle og fem år yngre søster lærte seg "Mum is home" og sang den i mikrofonen på bussen på en korpstur og sjarmerte alle i senk. Dette var noe hun måtte leve med resten av sin rebelske opprørsungdom - den skjønne lille jenten på bussen som alle syns var så søt.

Så da min lillesøster sendte meg en melding for noen måneder siden og spurte om jeg ville være med på "Ulverock" lurte jeg på hva hun egentlig ville lure meg med på. Min søster er litt med "rocka" enn meg, og jeg lurte på om dette var en eller annen heavy metal festival eller noe annet ulvete. Men så gikk lyset på og jeg skjønte at det var min fantastiske, psykedeliske, superrare favorittmusikal fra barndommen som sto på menyen - og vi meldte oss på hele storfamilien - søsken, svigerrinner, gamlinger, kusiner og fettre.

I løpet av de siste dagene har jeg levert arven videre til min datter og sunget ulvesanger av full hals, mens vår lille familie har danset rundt i stuen hjemme - og min datter (også fem år) konkluderer lykkelig med at vi er de rareste foreldrene i hele verden!

Forventningene er skrudd i taket. Helge Jordal Ulv - here we come!!!

1 kommentar:

  1. Ulverock kommer igjen på Fyllingsdalen Teater: https://www.fyllingsdalenteater.no/forestillinger/ulverock/

    SvarSlett