onsdag 30. mai 2012

P I N S E M U S

For noen år siden hadde jeg en diskusjon med mine søsken angående pinse og mangelen på kommersiell dekning av denne høytiden. Julen er jo høykommersialisert og alle vet at man da spiser julegriser, pinnekjøtt, pepperkaker og drikker gløgg. Mellom jul og påske har vi morsdag, valentinsdag og fastelaven med sine boller og krem. Påsken feires med påskeegg og gult mens og 17. mai er i rødt, hvitt og blått!

Men hva med denne høytiden vi kaller pinse? Hvorfor er ikke denne kommersialisert i aller høyeste grad slik absolutt alt annet er?
Det var slik vi kom på uttrykket P I N S E M U S. Hva det er for noe vet jeg ikke helt, men der og da var det vel en pose med sjokolademus som gjorde susen. Venter i spenning på hva som skjer med denne høytiden i fremtiden.

Min pinse har for øvrig vært helt glimrende - og helt uten pinsemus. Men med Grand Prix fest (ja, jeg liker MGP! Heja Sverige!!) i strålende sommervær. Fikk også med meg Nattjazz på søndag med Jonas Alaska og favorittene Real Ones. To fantastiske konserter. Må innrømme at Real Ones virkelig er i egen stjerneklasse, og holder helt med BT-journalistens anmeldelse av konserten - les HER.

Helgen ble avsluttet med en langtur på sykkel og beising av vegg :)

Nå er uken i gang igjen, og jeg jobber sakte men sikkert mot singelrelease!
Ha en fin uke alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar