mandag 2. mars 2009

Biltrøbbel

Denne helgen har vært preget av biltrøbbel og halvsykdom... Tre snørrete familiemedlemmer innendørs i nesten hele helgen... TV-kvoten ble oversteget kraftig denne helgen, og det meste av godteri fra diverse skuffer og skap er oppspist! Men det er helt greit. Det som ikke er greit er biler som ikke virker!

Vi har to biler som begge kjører betydelig mange kilometer i uken.
Da er det litt kjedelig når begge bilene bestemmer seg for å bli vanskelige samtidig. Bil nr.1 har jeg hatt bange anelser for lenge, men jeg trodde ikke at det skulle være så gale at vi måtte skifte ut hele motoren (sannsynligvis). En dyr og særdeles uvelkommen affære! Bil nr.2 har en merkelig humørsykdom, den kjører fint så lenge den starter opp kald. Men hvis jeg skal på butikken og handle og er så lur at jeg stenger motoren når jeg går inn, kan jeg bare glemme å få start på den igjen før den har kjølt seg helt ned igjen!

Min bil (nr.1, den såkalte konebilen, som det nå viser seg at det var en svakhet i fra forhandler Toyota Avensis sin side... selvfølgelig på akkurat den modellen vi har. Og garantien for å fikse det gratis gikk ut for to måneder siden... typisk!) er på verksted (og jeg glemte min datters yndlingsmusikk i bilen. Heldigvis for meg, for jeg har hørt "en diger tiger" sikkert tre hundre millioner ganger. Men min datter er ikke så fornøyd med den saken). I alle fall måtte jeg bruke den humørsyke bil nummer to på barnehagelevering i dag. Foreldre får jo alle mulige slags lapper med seg hjem fra barnehagen, og på en av disse lappene stod det: Kan dere vennligst la være å la motoren stå på tomgang når dere leverer barna i barnehagen! Ja, da! Vanligvis er jeg snill og grei, parkerer ikke i rundkjøringen, slår av motoren, tar på tøflene, gir de nødvendige beskjeder og sier fint hadet! Men i dag måtte jeg la bilen min stå med motoren i gang! Og ja; det var en del personer som såg litt ekstra stygt på meg i dag! MEN BILEN MIN VIRKER IKKE NÅR JEG SLÅR DEN AV! JEG ER IKKE EN DÅRLIG MAMMA AV DEN GRUNN!!!!

Egentlig er jeg bare sur fordi jeg har ett ønske til en bil: Den skal virke!!! Jeg bryr meg fint lite om hvor fin, ny, dyr, stilig, sexy, moderne, etc. den er: for meg skal den bare kjøre meg dit jeg vil!

Og sånn er det bare!
Så nå skal jeg jobbe hjemme i dag, og så skal jeg hente min datter i barnehagen når pappabilen har kjølt seg såpass ned at jeg er helt sikker på at den starter!

Ha en fin dag alle bilkjørerere! Håper bilene deres gjør jobben sin i dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar