mandag 13. april 2009

Ikkje få panikk - Dyrene i hjorteparken

Da er påsken offisielt avblåst!

Jeg tjuvstarter arbeidsuken i kveld fordi været er så fint. Da kan jeg ta meg noen timer i skogen i morgen når solen skinner som finest :) Ta igjen litt av de tapte påskestrålene!

Påsken har vært fin og rolig, mangel på hyttetur til tross!

Jeg har rukket å ta en (impulsiv)seiltur i båten vår, Narnia. Vi seilte ut en sen kveld; jeg (Skipsrederen), min kjære (Kapteinen), min bror og lillejenten (som jeg trodde sov i sin søteste søvn). Turen begynte bra, det er så herlig å være ute på båten og kjenne vinden i håret. For så å bli litt for kald, varme seg under dekk, og kose seg med litt lesestoff!

Målet for turen var å fylle drivstoff, og etter at målet var nådd satte vi kursen hjem igjen. Endelig med vinden i fin retning, og jeg gledet meg til å seile litt! Men da våknet selvfølgelig lillejenten, og siden det ikke var med i bekledningsberegningen, så endte jeg opp med å sitte med henne på fanget i salongen hele veien hjem. Det var for så vidt veldig koselig det. Vi seilte i fin fart, og båten krenget akkurat passe. Men så ble det litt mer vind, litt mer bølger og magen min begynte å kjenne på den litt rare, varme følelsen av sjøsyke! Jeg sa fra til Kapteinen at seilene måtte ned, vi skulle kjøre for motor resten av veien.
Det var da min kjære bror fant ut at han skulle sette dødsangst i de to pikene i underetasjen! I stedet for å legge båten fint opp mot vinden, slik at seilene kunne tas ned i fred og ro, tok han en litt for kraftig sving. Båten ble dradd ned og snudde nesten en hel runde. Lillejentens lille hjerte dunket nesten ut av sitt gode skinn, kopper og bøker flakset rundt, hvis det ikke hadde vært bekmørkt hadde vi nok sett fisker - og jeg tenkte, ikke hyl, vi går ikke rundt; denne båten kan ikke kullseile! Og "ikkje få panikk, ikkje få panikk" (sitat Dyra i Hjorteparken fra Barne TV). Og alt dette skjedde på fire sekunder...
Jeg kan for øvrig nevne at vi på resten av veien hjem hadde storm i kastene, og jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal seile igjen! (kanskje).

Ellers har påsken gått med til bursdagsfeiring for min søte, greie lillesøster. Hele den nærmeste familien (19 i tallet) var på feiring med smått og stort! Veldig kjekt med alle samlet under ett tak!
I dag har vi vært hjemme og stortkost oss i det fine været! Vi har hatt besøk av venner og vært i en hjortepark ikke så langt fra der vi bor. I dag var vi så heldig at vi fikk se mange hjorter på nært hold. Det er utrolig flotte, majestetiske og nysgjerrige dyr - som hadde veldig lyst til å smake på appelsinene våre. De kom så nærmt at vi nesten kunne klappet dem. En veldig kjekk dag for både store og små!

Nå er altså ferien over - tilbake til jobb og musikk!

Det står også ny utgave av Rett Hjem for døren, og jeg gleder meg til å være med å lage en herlig sommerutgave!

Ha en fin søndagskveld!
Anne

1 kommentar:

  1. Hei! Takk for hyggelig hilsen:)

    Håper du har hatt en strålende påske! Til tross for en mer eller mindre skummel seiltur?! Huff, enda godt det gikk bra!

    Du har forresten en kjempe-fin blogg! ... og synger og komponerer sååå vakker sang og musikk!! Jeg er fan;)

    Ha en fin dag!

    Klem Anette:)

    SvarSlett