fredag 10. april 2009

Omstilling eller innstilling


Tidligere i dag skrev jeg om gode påsketider med kvikklunsj på hytten og ski under bena. Det er bare slik at denne påsken var det ikke meningen at vi skulle komme oss til fjells! Værgudene er imot oss, og vi har ingenting å stille opp med.

For å komme til hytten må vi krysse et stort, regulert vann. Med regn, kuling og temperaturer som kryper langt oppover gradestokken har isen og snøen på vannet begynt å smelte kraftig. Kanskje hadde det gått fint å komme seg opp, men ned igjen på mandag er det ingen som vet. En mulighet ville vært en meget lang omvei, og med en sta liten prinsesse som ikke liker mange minutter i pulk tok vi den harde beslutningen om å bli hjemme! Første påske uten fjelltur på så lenge jeg kan huske!!!

Jeg må innrømme at humøret ikke har vært på topp etter at beslutningen ble tatt... en stor omstillingsprosess har foregått i hodet mitt, etterfulgt av en langsom innstillingsprosess... Og etter noen timer ute i den deilige vårluften har jeg innsett at det går an å kose seg med hjemmepåske også (selv for meget rastløse sjeler).

Så nå har vi invitert venner og familie på besøk til spillkvelder med påskeegg. Det blir nok en bytur med kino/bowling/badeland eller noe annet moro. Peis har vi faktisk også, og vi kan jo bare tenne i den! Det er også mulig å lese krim i stuen hjemme, og TVen kan slåes av selv om man ikke er på hytten! Ergo: hvis ikke vi kan komme til hytten, kan "hytten" komme til oss!


Fortsatt god påske :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar